Tuesday, July 7, 2009

Adam dah ada dua gigi


Masa tu (30 Mei 2009) kenduri kawin adik aku yang no3, Afini. Adam pun nak masuk 5 bulan. Sepanjang kenduri tu, Adam asyik merengek saja. Nak berdukung je. Baring pun x nak. Apa laa x kena ngan baby aku nih.. Esoknya, tengah kemas rumah tiba-tiba sepupu aku yang nama Arif ni bgtau, "Eh, Adam dah tumbuh gigi kat bawah.." Aku pun apa lagi, suspen sgt.. Tengok-tengok, mmg ada 2 benda keras warna putih dekat gusi bawah dia. Yeyeyy Adam dah tumbuh gigi.. 2 batang, kecil lagi, cute sangat.. Patutla dia asyik nak menggigit je.. Dengan tangan mama dia pun dia gigit. Semua benda nak masuk mulut. Syayang mama nih...
Tapi dalam hati tu, Adam ni meniarap pun belum lagi, gigi dah tumbuh dulu. Mcm mana ni.. Nak start makan solid food ke tunggu 6 bulan. Mama aku dah suruh bagi makan sejak 4 bulan lagi. Tengokla macam mana nanti. Pastu, bila pulak dia nak meniarap nih? Xpe la, dah yang gigi ni nak cepat tumbuh, mungkin yang lain (meniarap) lepas ni kot... X sabar pulak nak tengok Adam meniarap.. Tengok, Adam nampak cute dengan 2 batang gigi yang comel... hhehehe....


No comments:

Post a Comment