Monday, November 2, 2009

My Snugg Ring Sling

Dah lama x tulis dlm blog ni.. Sedar-sedar, adam dah semakin membesar. Masa 7 bulan check-up (now adam dah 10 bulan), berat adam 7.4 kg.. Hmm berat kan.... Aku pun dah x kuat nak dukung. Sekejap-sekejap bolehla.. Jadi aku pun mula la mencari carrier yang sesuai utk bantu aku dukung Adam..


Kami tinggal di apartment tingkat 3. So, mmg penat la naik tangga. Carrier yang pertama sekali aku beli, My Lovely Closet (MLC) pouch size M colour pink/green. Gambar dia lebih kurang mcm ni. Tp nih bukan aku, aku pinjam jap gambar dia..

Aku mmg fail pakai pouch ni. Dah la x tau pakai,besar pulak tu. Sgt la x selesa sampai babywearing ni jd x syok bg aku. Aku pun try surf susuibu.com dan tanya pada ibu-ibu kat website tu, carrier apa yg sesuai.. Pencarian aku bermula apabila sorg ibu tu (Dayangku) kenalkan aku pada website Malaysian Babywearing (MBW) forum. Aku pun byk refer kat web tu dan mmg ibu2 di situ byk membantu.


Aku pun berjinak-jinak dengan Ring Sling (RS). Baik sangat ada sorang ibu tu nama Liza bagi aku try RS dia. Yg ni Cotton Ring Sling red colour. Dia ajar aku mcm mana nak pakai RS ni. Beza RS dengan pouch, RS boleh adjust size, tp pouch one size je. Rupanya seronok juga babywearing ni.
















Bila dah boleh pakai, aku pun surf lg tentang RS ni. Rupanya RS ni boleh diperbuat oleh mcm2 jenis kain. Ada cotton, linen, silk, dan mcm2 lagi la.. Aku pun mencuba material kain yg lain dan pinjam lagi sekali dengan Liza. Liza beri Plushmint Silk Ring Sling. Cantik sgt.. Nih gambar nyer.. Silk RS mmg cantik, sesuai pakai pegi occasion/dinner. Tp leceh sket nak jaga sbb senang kedut.. Tp bila pakai, rasa sejuk jer..

















End up, aku pun buat keputusan nak beli RS sendiri. Aku nak beli RS yang kalau boleh bak share ngan hubby. Bleh hubby pakai sekali. Survey punya survey aku fikir nak beli sendiri kain cotton, nak costum made. Aku pun beli kain cotton kat Nagoya colour hitam putih dan minta Liza jahitkan. Hmm... aku puas hati sangat. Dia nyer tail aku minta buat V-shape. Cantik tak??

Itu la my 1st RS yang aku beli. Boleh bantu aku nak dukung adam naik tingkat 3 ngan bawa jalan2 ke taman permainan kat depan apartment tu. Biar adam lagi dekat dengan hati aku....

No comments:

Post a Comment